tisdag 17 november 2015

Ted "2015 var skitbra - precis som det varit i många år"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Ted Dawidson, från Noise of Sweden, hur tycker du punkåret 2015 var?
Skitbra, precis som det har varit i många år! Även om jag haft mycket att göra på det personliga planet och inte hunnit engagera mig så mycket som jag egentligen vill, så hänger jag med tillräckligt mycket för att se att det händer en hel del. Skivor, både fysiskt och digitalt, gig, festivaler och punkbåtar!

Vilka skivor var bäst?
- Det går inte att komma ifrån att både Chaos In Sweden vol 2 och Vägra raggarna bensin vol 3 och 4 var två bra samlingar som där jag fick upp ögonen för en del nya bekantskaper. Annars så har årets bästa skiva inte kommit än, för den 18 december släpps Psykbryts EP ”Folk Som Klagar På Folk Som Klagar" och den kommer helt enkelt vara bäst!

Vilka gig var roligast?
- Det blev inte så många för min del, men Tyrolenpunken var kanon! Bra ställe, bra band och hyfsat väder!

Vad var sämst?
- Att jag inte hunnit med så många gig. Annars var nog inget sämst förutom att det har blivit så orimligt långa väntetider på att pressa vinyl. Det tar nästan ett halvår efter att man lämnat in allt material tills man får pressade skivor i handen.

Vad ser du fram emot 2016?
- Flera skivor, flera gig och förhoppningsvis några nya, intressanta band. Själv släpper jag nytt med Hyrda Knektar, Prins Carl (men det vet dem inte själva än) och med största sannolikhet några flera band! Den som lever får se!

Inga kommentarer: