tisdag 24 november 2015

Kerry "Härligt att träffa lite kinesiska punkare"

Jag kommer under en tid framöver att låta några scenprofiler berätta om hur deras år varit ur ett musikaliskt perspektiv. Kerry Bomb, från The Headlines, hur tycker du punkåret 2015 var?
- Vad jag har hört var det svinbra! Men helt ärligt har jag missat en massa för att jag själv varit ute och spelat mycket. Jag gjorde bland annat en turné i Kina till exempel och där träffade man på en scen som man inte visste fanns! Härligt att träffa lite kinesiska punkare!

Vilka skivor var bäst?
Rotten Mind - I'm alone even with you 
Adam Nilsson och insatsstyrkan - Systemet e problemet 

Vilka gig var roligast?
- Jo det ska jag tala om! Rotten Mind på Häng bar i Malmö och Sista sekunden på KB i Malmö var skitbra, då spelade även ett av Malmös bästa band Knaegt! Against Me! var magsikt på KB liksom Thåström på Malmöfestivalen. Jag är pepp på Anti-Flag i Köpenhamn snart också... Jag tyckte också att Watain levererade sjukt på KB sist.

Vad var sämst?
- Jag var sämst! Jag gick på för lite spelningar! Har bland annat missat The Guilt en miljard gånger. Skäms som fan.

Vad ser du fram emot 2016?
- Att turnéra med The Headlines i Kanada och Europa sen skall jag ta mig fan gå på fler spelningar och kolla in nya band!

Inga kommentarer: